The Influence of Perceived Usefulness, Perceived Ease Of Use, Perceived Risk And Trust On Interest Using Fintech Shopeepay
Abstract
The purpose of the study is to knowing the effect of Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, Perceived Risk and Trust on Interest in using Fintech ShopeePay.The population in this study are students of the Faculty of Economics and Business at the Islamic University of Nahdlatul Ulama Jepara who use ShopeePay. The data used in this study are primary data collected through a questionnaire survey with a total sample of 100 respondents. The sampling technique used is Slovin. The data analysis method used is multiple linear regression analysis with the help of SPSS Versi 20. The results of partial hypothesis testing are known that the Perceived Usefulness variable has no effect on Interest in using ShopeePay Fintech, the Perceived Ease of Use variable has a positive and significant effect on Interest in using ShopeePay Fintech, Perceived Risk variable has no effect on Interest in using ShopeePay Fintech, the Trust variable has a positive and significant effect on Interest in using ShopeePay Fintech
References
Asja, H. J., Susanti, S., & Fauzi, A. (2021). Pengaruh Manfaat, Kemudahan, dan Pendapatan terhadap Minat Menggunakan Paylater: Studi Kasus Masyarakat di DKI Jakarta. Jurnal Akuntansi, Keuangan, dan Manajemen, 2(4), 309-325.
Bao, C. J. (2019). Perceived Benefits and Risks Towards the Intention to Use Fintech (Doctoral dissertation, UTAR).
Chuang, L. M., Liu, C. C., & Kao, H. K. (2016). The adoption of fintech service: TAM perspective. International Journal of Management and Administrative Sciences, 3(7), 1-15.
Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIA QUARTELY, Vol.13 No,. 3, 319.
Gerrard, P., & Cunningham, J. B. (2003). The diffusion of internet banking among Singapore consumers. International journal of bank marketing.
Ikhsan, A., & Ishak, M. (2005). Konsep Keperilakuan dari Psikologi dan Psikologi Sosial. Dalam Akuntansi Keperilakuan (hal. 43-69). Jakarta: Salemba Empat
Khomsiyatun, & Nur, I. (2000). Metodologi Riset Akuntansi Keperilakuan: Pendekatan Filsafat Ilmu. Jurnal Bisnis dan Akuntansi, 89-102.
Kurnianingsih, H., & Maharani, T. (2020). Pengaruh Persepsi Manfaat, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Fitur Layanan, Dan Kepercayaan Terhadap Minat Penggunaan E-Money Di Jawa Tengah. AKUNTOTEKNOLOGI: Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Teknologi, 12(1), 1-13. https://jurnal.buddhidharma.ac.id/index.php/akunto/article/view/370
Legi, D., & Saerang, R. T. (2020). The Analysis of Technology Acceptance Model (TAM) On Intention to Use of E-money in Manado (Study On: GOPAY, OVO, DANA). Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 8(4).
Lubis, A. I. (2010). Akuntansi Keperilakuan. Dalam Akuntansi Keperilakuan, Edisi 2 (hal. 12-21). Jakarta: Salemba Empat.
Marisa, O. (2020). Persepsi Kemudahan Penggunaan, Efektivitas, Dan Risiko Berpengaruh Terhadap Minat Bertransaksi Menggunakan Financial Technology. Jurnal Administrasi Kantor, 8(2), 139-152.
Noviyanti, A., & Erawati, T. (2021). Pengaruh Persepsi Kemudahan, Kepercayaan dan Efektivitas terhadap Minat Menggunakan Financial Technology (Fintech)(Studi Kasus: UMKM di Kabupaten Bantul). Jurnal Ilmiah Akuntansi dan Finansial Indonesia, 4(2), 65-74.
Pirdayanti, N. M. S., & Wiagustini, N. L. P. (2020). The Influence of Perceived Risk, Perceived of Usefulness, and Perceived Ease of Use on the use of Financial Technology.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Copyright (c) 2022 Jurnal Rekognisi Akuntansi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan dengan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
-
Semua materi yang terkandung di situs ini dilindungi oleh hukum. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi website ini untuk tujuan komersial tanpa persetujuan dewan redaksi jurnal ini.
-
Jika Anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Komunitas Jurnal Dedikator yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta Anda, harap laporkan kepada kami, melalui email ke Kontak.
-
Aspek hukum formal dari akses ke informasi dan artikel apa pun yang terdapat dalam situs web jurnal ini mengacu pada persyaratan lisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA).
-
Semua informasi yang dimuat dalam Jurnal Rekognisi Akuntansi adalah akademik. JRA tidak bertanggung jawab atas kerugian yang timbul akibat penyalahgunaan informasi dari situs ini
Jurnal Rekognisi Akuntansi dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.